måndag 25 juni 2018

Film om Czon ?

Har de sista veckorna varit runt om i Spanska storstäder och arbetat med lokala konstnärer.
Väldigt givande och roligt men ett litet orosmoment har dykt upp.

När jag var i Canfranc och arbetade vid en övergiven gigantisk tågstation där det sägs finnas många intressanta väsen, spöken och händelser som hänt.
Hade med mig ett litet entourage från Underground och lokala modeller.

Mitt från ingenstans dök ett filmteam på tre personer upp. Trodde först det var ett filmteam som filmade den övergivna stationen. Lite överrumplad av situationen att se andra människor här.
Snabbt visade det sig att det var ett filmteam från Sverige..
Som varit på jakt på mig vilket jag kan förstå är svårt då jag idag är papperslös med okänd adress.

Blev lite tagen av det lilla jag fick höra från dem, det berörde mig och de hade de bättre koll på mig än vad jag har på mig själv.

De visste det mesta och var så fruktansvärt bra pålästa om min situation och min konst att jag har gått med på att medverka helt öppenhjärtat om de kan visa att de har ett mål och mening med filmen.
Dock jävligt rädd att lämna ut mig själv, mina tankar, mina demoner och vem jag är.

De hade satsat stora pengar ur egna fickor förstod jag när de berättade att de inte hade någon finansiellt bakom sig men om de lyckas lösa detta så att de får lön och gör ett bra arbete då är jag med på detta. Gillade även teamet de fått ihop som ingav ett stort förtroende.
Om de får till ekonomin börjar de följa mig i mitt "hemlän" Halland redan nu i sommar då jag kommer till Sverige. Onekligen intressant och jag önskar dem lycka till.

Kan väl kort nämna att efter Canfranc bjöd jag in dem till Malaga där de var med och filmade i 3dygn när vi arbetade med min streetart på CAC & invid SohoMalaga.
Lite roligt att de flydde direkt när polisen kom och stoppade min tribute till Space Invaders "Santa Maria" och stal den innan den hann sättas upp.

Hörde en intervju på radio om deras projekt, intressant : Sveriges Radio P4 Länk.


Inga kommentarer: