fredag 2 november 2018

Czon & Sammankonsten, en stad, ett gemensamt projekt ?

En tanke slog mig, efter mina andra större gatukonst projekt i Sverige och runt Europ
Där jag i vissa konstprojekt haft stor hjälp från privatpersoner, företag, sponsorer som varit iblandade i illegela konstkupper som Ätrajungfrun och Falkenberg, staden vid havet, Sjöjungfruns hemvist.

Vill samla ihop mitt crew i Underground will take over och skapa någonting tillsammans, du, jag, skolor, föreningar, fontänhus, företag. Detta av en egentligen vacker men idag öde övergiven central plats.
En plats som vi tillsammans gör till en ny samlingsplats som vi kan lysa upp med informativ konst, skulpturer, minnen,myter, historier av dåtid, nutid och framtid och där skapa en naturlig samlingsplats för en hel stad att älska, värna och ta hand om.


Har ansökt om ett väldigt lågt projektbidrag från region Halland om det och kallar det "sammankonsten".
Håll tummarna för att det går igenom för då drar vi igång ett projekt där alla behövs i staden det gäller för att kunna lämna in ett gemensamt medborgarförslag till kommunen som det gäller.
Om det blir så att bidraget mot alla odds beviljas (Czon & team Underground har aldrig fått ett kulturellt bidrag utan alltid betalat alla offentliga konstproejekt ur egen ficka). Då börjar vi kontakta skolor, föreningar, företag i mars/aprl  månad och utbyter idéer, skapar något tillsammans.
Något som vi alla kan vara stolta över...

Kan väl kortfattat berätta att jag varit fram och tillbaka de sista månaderna på sjukhus men skall nu efter den 19 November opereras så att det blir bättre fart på konsten, uppdateringar och blir lite snabbare ut med all beställd konst till alla kunder.

Innan jag opereras försökar jag mig på en runda genom Sverige och lämnar min älskade västkust här i Halland för en kort sekund och börjar arbeta igenom #Halland,  #Kroneborg#Blekinge och #Kalmar län innan operation då jag är tillbaka i Halland igen. 
Modeller och medbrottslingar i dessa län;
Hör av Er så synes vi och skapar tillsammans

Er vän från dimmorna / Czon
#Sammankonsten #konst #arte

Konstverket som illustrerar inlägget är ett äldre som varit utställd på flera gallerier runt om i Europa.
Tyckte det passade in här som en återfödelse för en bortglömd stadsdel.


Inga kommentarer: