fredag 13 december 2013

Czon - Vernissage Tyskland

Nude, pixie, folklore, germann ,myths, legends
On the top image : Marina & Czon in front of some of Czon´s artwork in the big hall (Photo by : Roman).
on the image above : Czon and his German art at the entrence at PolarStern befor the exhibit
Efter några månader i Tyskland var det dax för mitt första vernissage utomlands, detta på Polarstern i Kuhlungsborn på den Tyska rivieran (där den är som vackrast).
Måste väl kort säga att jag blev lite häpen över att det kom så många besökare, både media, konstnärer, artister och helt vanliga konstälskare. Ett stort SuperTack till Er alla som dök upp, det värmde,

Tyvärr kunde inte Persephone från team Underground närvara.
Hade önskat hon var med för att se med egna ögon men vi tar det till nästa utställning?
Saknade även Sidekick Jessica från Underground som jag försökte få ner till Tyskland.

Media låg på om intervjuer och lokalmedia skrev en hel del. Faktiskt bra recensioner, Tack !
Blev även inbokad på att medverka i ett reseprogram där de ville ha en intervju på 4min om vad jag tycker om Tyska Rivieran och en annan stor Tv-kanal ville följa med oss ut när vi fotograferar nästa gång i Tyskland.... Får se hur det blir med det, vi trivs ju rätt bra i skuggorna som Ni vet;)

Till bilderna för utställningen hade vi koncentrerat oss på myter och legender från Mecklenburg/Vorpommern. Använde oss av både okända och superkända modeller som arbetat för bla.Vogue / ID / PLAZA mfl. Det underlättade att alla körde TFP för att de ville medverka i utställningen, ett supertack till alla modeller, Ni vet vilka Ni är.

Har fått vänner för livet, speciellt då min galna ryska kompis och tillika videokonstnären Roman och min ännu mer galna spanska konstnärsvän Domingo som även fick agera modell i en av bilderna.
Andra jag kommer sakna är videoregissören Marina från Taiwan, Björn & Luana i Hamburg, Mel Chaa i Berlin och givetvis Dr.Udo Schaper på Gut klein bollhagen (som har hand om alla mina kontakter med tysk media) & Albrecht Kuhrbjun på the Mecklenburg Inspiriert.

Jag saknar Er alla men till Er som är i Tyskland, vi ses snart igen...
Haha, vi kommer tillbaka, har två stycken nya inbokade utställningar att medverka på.

Nu återgår vi igen till vårt normalläge i Sverige, med att fortsätta arbeta i skuggorna.
2014 är tillägnat projektet "så nära som ingen får gå" av Czon.
Det är ett intimt, naket och väldigt närgående projekt, väntar på svar från konstnärsnärsnämnden om hur långt jag kan ta detta projektet. Vill du vara med som modell, kontakta oss via vår email.

Czon & Persephone med alla "demons inside" är nästa inferno att ta hand om,
en svårslagen bok om vi lyckas färdigställa den.
see ya all in the Underground / love from Czon & co

Inga kommentarer: